Re: [MISC] OT: Hvad har Danmark bidraget med til verdens teknologi samfund?

On Tue, 27 May 2008 14:15:29 +0200, "Michael Schmidt"
<sslug@sslug> wrote:
> On Tue, 27 May 2008 10:19:02 +0200, Klaus S. Madsen
> <sslug@sslug> wrote:
>
> <klip>

> Kanon liste, fandt bla. og Janus Friis, Skype , Kazaa, Joost (mindst et
af

> hans "værker" må de fleste da have hørt om)
> Opdagede også at PHP tilsyneladende har en Dansk "fader".
>
> Tak!

Rasmus Lerdof er da vist kun halv-dansker (nåja eller udenlandsdansker) da
han
mig bekendt har boet en stor del af hans liv (inkl. perioden med PHP) i
Canada.
Han er dog født på grønland og trådt sine barnesko i Danmark.
Hvis du vil have mere banale teknologiske "opfindelser" med, så er Ruby on
Rails
(RoR) også lavet af en Dansker om end det bygger på Ruby som vist er
Japansk.

--
Kim Schulz