Re: [MISC] Fra dvd til ipod

On Thu, 15 May 2008 21:34:04 +0200
Martin Jochimsen <sslug@sslug> wrote:

> Nu har jeg "kun" en Ubuntu 8.04-maskine.
> Hvilket program kan I anbefale til ripning og konvertering?

En skrabet, hvad angår indstillinger, men til gengæld en der håndterer
hele processen: k9copy
En mere avanceret:
ripning: dvdrip (dvd::rip) Har en, for IPod, særlig god feature, at man
kan vælge at optimere output for små skærme.
konvertering: avidemux. den har 3 forskellige mpeg-4 formater, så mon
ikke en skulle passe med IPod (Mener IPod anvender mpeg-4 ASP (xvid4)).

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen