Re: [MISC] Tanker om root-password

Atte André Jensen wrote:
[KLIP]
> Det er ved at være noget tid siden jeg installerede ubuntu, men jeg
> mener ikke man skal angive root-password. Man angiver vist bare en
> bruger + tilhørende password og denne bruger kan sudo. Eller husker jeg
> galt?

Så husker jeg ihvertfald også galt :)

Jeg har dog ikke prøvet at nyinstallere 8.04. 7.10 spørger ikke om root
password (min kones computer, som har Ubuntu installeret, er dog lige
fysisk død - ladestikket sidder løst og jeg er ved at prøve at finde nogen
der kan skille en ibm z60t ad  og lode det, da garantien åbenbart ikke
dækker løse ladestik :( )

--
Regards,
Klavs Klavsen, GSEC, sslug@sslug

"Open Source Software - Sometimes you get more than you paid for."