Re: [MISC] Tanker om root-password

Martin Schlander wrote:
<snip>... jeg tror det vil gøre det sværere for dem at
> forstå konceptet med en særlig root-bruger.

Det er sådan set også min største bekymring. Læg hertil den forvirring,
der uvilkårligt opstår, hvis brugeren skifter sit password. Nu er roots
password jo (går jeg da ud fra) ikke længe i synk.

Nu mangler vi bare, at de ændringer man laver i konfigurationsfiler via
sudo kun kommer til at gælde for den aktuelle bruger, så er vi nået helt
ned på sikkerhedsniveauet i VISTA.

Jeg er meget positiv overfor ønsket om at gøre alting lettere, men hvis
det betyder at fundamentale begreber (som i dette tilfælde forskellen på
root og desktop brugere) bliver udvandet, så står jeg af.