Re: [MISC] Tanker om root-password

Atte André Jensen wrote:
Jørgen Heesche wrote:

Ved installationen skal der selvfølgelig vælges et root-password.

Det er ved at være noget tid siden jeg installerede ubuntu, men jeg mener ikke man skal angive root-password. Man angiver vist bare en bruger + tilhørende password og denne bruger kan sudo. Eller husker jeg galt?

Det er sikkert rigtigt, installationen beder nok ikke om at angive root-password. Jeg har for nogen tid siden af nysgerrighed installeret Kubuntu 7.10, og jeg kan ikke huske det. Da Ubuntu har spærret root-kontoen og henviser til at bruge sudo, som forlanger brugerens eget password, er det ikke nødvendigt med et root-password.

--
Med venlig hilsen

Jørgen Heesche
mailto:sslug@sslug