Re: [MISC] sslug.web lukket?

Michael Rasmussen wrote:
[KLIP]
> clamav blev opgraderet igår, og admin har sikkert glemt, at der er en
> bug i clamav i Debian Stable, der betyder, at den er for længe om at få
> oprettet unix soklen, hvilket får amavisd til at hoste. Hint admin, få
> nu opgraderet til clamav fra debian-backports!

Udover det fix, kunne man også tilføje logwatch på mail log'en - så ville
den have begyndt at spytte emails til admin (hvert halve døgn/døgn -
whatever) om dette problem, da amavisd-new klart skriver i mail log'en at
den anvender fallback antivirus (når den ikke kan få fat i clamav via
socket.

Definer hoste, iøvrigt? Min egen amavisd-new behøver ikke genstart for at
finde ud af at clamav er tilgængelig via dens unix socket igen - så var det
et problem, burde det have løst sig selv langt hurtigere, skulle man tro?

Jeg er sikker på at admins nok skal finde en god løsning - da det jo er dem
der skal "spilde" tid på at fikse situationen når/hvis den opstår igen :)

--
Regards,
Klavs Klavsen, GSEC, sslug@sslug

"Open Source Software - Sometimes you get more than you paid for."