Re: [MISC] Er linuxtilhængre højrøvede bedrevidende nørder, som trænger til et los i den ophøjede legemsdel?.

Jørgen Heesche wrote:

> Desværre har Hans-Georg en pointe her.
> Jeg mener at det er absurd at diskutere, hvilken distribution der er
> bedst, det er jo kernel der er afgørende;

Jeg må sige, at jeg er helt uenig med dig. Kernen er i stort set alle
distributioner noget, der bare kører, som opdateres automatisk, og som
de færreste går i dybden med.

Distributionerne adskiller sig i deres standard-udvalg af programmer
(fx. sendmail, postfix eller exim), hvilket giver ganske store forskelle
på, hvordan man skal håndtere ting og sager.

De adskiller sig frem for alt i deres konfigurationsprogram /
pakkehåndtering, hvilket gør en stor forskel på, hvor let eller svært
det er at komme i gang. Kan man se tingene i en søgbar GUI-liste, eller
skal man i gang med at lære apt-get install HvadMonPakkenHedder.

Noget helt andet er, at man skal være meget begrænset i sine krav for at
mene, at tingene er lettere i Windowsverdenen. Hvad hedder det program,
som kan gøre mig anonym på nettet, hvordan får jeg mine
TDC-DRM-kastrerede filer gjort anvendelige osv. Så snart der er tale om
programmer fra andre end MS, så er forvirringen og uoverskueligheden
mindst lige så stor i Windows-verdenen, og indlæringskurven en del
stejlere, da de stakkels brugere jo ikke har SSLUG til at give tips og
vejledning.