Re: [MISC] Er linuxtilhængre højrøvede bedrevidende nørder, som trænger til et los i den ophøjede legemsdel?.

On Sat, 10 May 2008 12:13:19 +0200
Atte André Jensen <sslug@sslug> wrote:

> Har du set datoen? Den er over to år gammel!
>
> Selvom vi sikkert stadig er lige "overlegne" så er der sket ekstremt
> meget indenfor linux-verdenen siden da. Bla har ubuntu fået rigtig
> godt fat i det, og er vel den de fleste anbefaler til nye
> linux-brugere, bla da den er "et brugervenligt produkt".

Det er sjovt at Ubuntu er næsten lige så hypet som apples produkter.
Den er brugervenlig, tjaaaa måske, men jeg har endnu ikke set noget i
ubuntu som ikke også er i andre desktop distributioner (og typisk har
været der et godt stykke tid inden ubuntu fik det). Jeg har selv kørt
Mandriva Linux siden det hed Mandrake Linux 5.2 og hver gang nogle
nævner et eller andet i Ubuntu som bare er helt fantastisk, så kan jeg
i 9/10 tilfælde vise samme funktionalitet på min maskine.
Det handler ene og alene om markedsføring. Ubuntu har en mangemilionær
som pengemand bag. Der deles gratis CD'er, swag og andet ud til højre
og venste og frivillige udviklere får hardware og andet til gratis
brug. Mandriva derimod laves af et nær-konkurs firma der godt nok har
været innovative på mange områder, men blot ikke formår at markedsføre
sig selv - de har en fransk tilgang til tingene og det er desværre
sjældent en god ting.
Anyways! det er rart at folk er begyndt at indse at der findes
brugervenlige linux distributioner med point-click installation af
programmer, let opsætning af hardware, samt alt det grafiske lir man
kunne ønske sig.

--
    Kim Schulz       | Blog: http://www.schulz.dk/
Email: sslug@sslug | Work: http://www.devteam.dk/