Re: [MISC] Linux desktop i mindre virksomhed

Eiliv Haugland wrote:
> I forbindelse med en installation af et rent Linux miljø i en dansk
> virksomhed med ca. 40 medarbejdere søger jeg en eller flere referencer til
> nuværende virksomheder der anvender Linux som desktop. Både danske og
> udenlandske (engelsk talende) referencer er velkomne.

Peugeot-Citroën skiftede ikke helt, men de rullede ~20.000 Linux-desktops ud
- ud af i alt ca. 75.000 desktop-maskiner iirc.
http://www.theautochannel.com/news/2007/01/30/035393.html

Skattemyndigheder i Niedersachsen:
http://news.zdnet.co.uk/software/0,1000000121,39274196,00.htm

Bystyret i München:
http://www.vnunet.com/vnunet/analysis/2132106/munich-opens-gates-linux

Det franske parlament:
http://fridge.ubuntu.com/node/814

Fransk politi:
http://www.webinfrance.com/police-france-microsoft-linux-201.html

Kender desværre ingen gode cases fra Danmark - men min far var en gang til
jobsamtale i en mindre web-virksomhed på Fyn som kørte 100% Linux - husker
ikke navnet. Jeg har også af og til set folk på fora og lignende nævne at de
bruger Linux-desktops på deres arbejde - men ingen egentlige referencer.

Som Steen nævner ville det være rart hvis OSL, Novell.dk eller andre kunne
stå frem med nogle succeshistorier man kunne referere til...

Måske kunne Verner Kjærsgaard også levere nogen, jeg ved dog ikke om han
følger denne liste. Jeg var i hvert fald til et foredrag hvor han fortalte
om opsætning af tynde klienter som kørte Linux på Syddansk Universitet - jeg
kan ikke huske om det drejede sig om 15.000 maskiner eller om det "kun" var
15.000 brugere.

Den praktiske anvendelighed af de her referencer er nok begrænset for dig -
men om ikke andet kan de måske bidrage til at give dig mod på fremtiden.