Re: [MISC] DR1-TV framedrop på Shockwave plug-in 10.1.r82

On Thu, 22 Sep 2011 20:38:13 +0200
Michael Rasmussen <sslug@sslug> wrote:

> Ingen problemer her, men jeg anvender også flash 10.3.
> dpkg -s flashplayer-mozilla
> Package: flashplayer-mozilla
> Section: non-free/web
> Installed-Size: 12288
> Maintainer: Christian Marillat <sslug@sslug>
> Bugs: mailto:sslug@sslug
> Architecture: amd64
> Source: flash-player-amd64
> Version: 2:10.3.183.10-0.0
>
> Der er mig bekendt sket radikale ændringer i codec fra < 10.3 til
> 10.3. Blandt andet hardware support såfremt grafikdriver
> understøtter direct rendering. Mange steder kræver 10.3 for at
> [...]

Tak for oplysningerne. Det hjalp desværre ikke at installere
version 10.3 af libflashplayer.so - når jeg ser DR1-TV via
internettet får jeg alt for mange framedrops. DR-HD kan ses
og har lige så mange framedrops, men der er ingen framedrops med
YouTube 720p, selv om jeg ikke kører med HW-DRI (men med MESA) (II)
GLX: Initialized MESA-PROXY GL provider for screen 0

Jeg kan hente DR-HD til to maskiner (over samme ADSL, som stadig
ikke er overbelastet) og det nyeste system, Mint-11, viser DR-HD
uden framedrops. Bitrate for DR-HD er ca. 1.5mbit pr.stream.

Jeg konstaterede en anden morsom detaille: 10.1 gemmer filerne
som /tmp/Flash* og det er nemt at linke/gemme dem permanent (hvis
man ser hele videoen fra start), mens 10.3 bruger ~/.mozilla-cache
-filer til buffer. Jo jo, man kan også bruge downloadhelper til
Firefox, det er næsten lige så godt.

Men der løber man jo ind i den sædvanlige diskussion om
Internettets info er allemands-eje eller om det skal være et
"formynderskabs-net".

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2011-10-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]