Re: [MOEDE] Bro-annoncering

"Claus Sørensen" wrote:

> Fra: Hanne Munkholm <sslug@sslug>

> De andre klipper over - vi forbinder ;v)
>
> Har vi fundet nogen med en batteridrevet hub?

Batteridrivna hubbar är dyra och finns sällan, men jag har sett att min
hub drivs med 9V= och drar inte mer än 600 mA. Med en niovoltsbatteri
skulle man komma tillräckligt långt för att "visa" förbindelsen för
världen. Två batterier parallelt ger dubbel körtid.

Bara en id´e...

Synd att det är så långt härifrån till Malmö :-(

Kalle

P.S. För två eller tre år sedan var jag med på en Linux-camp där vi
körde våra bärbare från bilbatterier - det gick alldeles utmärkt. Visst
är de tunga, men ni kan kanske ta med en liten vagn (typ barnvagn)?

--
Kalle Dalheimer     Contract programming for Unix
sslug@sslug  Technical writing

Lukashenko and the Pope - the last remaining dictators in Europe.