Re: [MOEDE] Sikkerhedsmøde d. 3 juni

On Sat, 20 May 2000, Hanne Munkholm wrote:

>  - Brug af IPChains

Det kan jeg nok sætte mig ind i, men er der ikke noget med, at vi fra
kerne 2.4 skal til at bruge IP-filter istedet?
(? min)

>  - Sikre mail-servere (også kaldet "why sendmail sucks")

Det _er_ jeg inde i, men så er det lige pludselig 3. gang jeg holder
postfix-foredraget :-)
(45 min + 1 min til Qmail)

>  - Brug af Secure Shell

Hvis ingen andre vil, kan jeg sige fortælle noget set på brugerniveau.
(15 min)

>  - Sporing af indbruds-forsøg

Hvad ligger der i det? Er det noget ala: "Hvilke logfiler skal jeg kikke
i, og efter hvad"? Eller noget andet?

>  - Test din sikkerhed: Hvordan man bruger Nessus og nmap

Crashkurset i nmap (som blot er en simpel portscanning) kan jeg også
klare. Selv en simpel portscanning kan give fortælle, om man har nogle
services kørende, som man ikke troede.
(15 min)

Jeg er sikker på, der er andre, der er mere inde i sagerne, så brug kun
mig hvis absolut ingen andre gider.

/Ole