Re: [MOEDE] Talare

On Tue, 23 May 2000, Martin Wahlén wrote:

> Jag kan kanske hålla ett kort inlägg om IDS. Men jag har bara testat NFR
> så jag vet inte om det är intressant? Här är annars mitt förslag till
> upplägg för dagen:
>
> 10.30 Inledning med Jan Evers om Datorjuridik, EU och Brott
> 11.30 Peter Makholm om SSH
> 12.00 Lunch/Frokost
> 13.00 Martin Wahlen om diskussion om IDS och mina erfarenheter med NFR.
> 13.30 ???

13.30 hur kan man skydda sig mot DDOS attaker? Vad är trenderna när det
gäller exploits? Epost ormar har blivit populära, hur ser man till att
detta inte händer på Linux (bufferoverflows i Pine?)

Capabilities? Vad är detta? Hur hjälper det mig som systemadministratör?
Var hittar jag mer info?

Kan du svara på någon av dessa frågor? Isf skall du vara med och prata
säkerhet på 3/6!

Martin