Re: [MOEDE] Mangel på bidrag til møder

On Sun, 28 May 2000, Claus Sørensen wrote:

> Fra: Peter Toft <sslug@sslug>

> Nu har jeg 100% ikke anbefalet noget til ovennævnte dato,
> da jeg ikke selv kan være tilstede.

Jeg tror ikke, han mente dig - du har da ikke været med
til at foreslå det møde, har du? Jeg husker ikke at
have set dig bidrage til den debat.

> Vi har 11 foredrag klar med foredragsholdere og ønsker
> om yderligere 9 emner, hvor der dog mangler en taler.
>
> Jeg er i gang med

> Et foredrag om Open Source samfundets kultur

> Ellers er jeg altid god for et foredrag om Linux/Open Source
> generelt eller Linux på kontorpc'en.

Claus du svarer på noget helt andet.

Der er masser af andre end dig, der gerne stiller op
med et foredrag om deres yndlingsemne i ny og næ, eller
skaffer en taler nu og da. Eller endda arrangerer et
møde nu og da, og gør det ordentligt.

Men de fleste gør det, når de selv synes. Der er ikke
rigtig nogen, der gider tage ansvaret for at det bliver
til noget hvergang. Der er ikke ret mange der måned
efter måned gider holde øje med at alt kører,
nedprioritere deres arbejde og familie hvis ingen andre
stiller op den dag, være vedholdende, tage slæbet.

Det er sødt nok at der engang imellem er folk der
arrangerer et møde, men når de folk så veltilfredse går
hjem ovenpå et vellykket arrangement og hviler lidt på
laurbærrene, hvem står så med det hele i næste måned?

Peter Toft. Med en smule hjælpe fra nogle af os
andre. Men i praksis: Peter Toft.

Der skal skaffes talere, der skal sørges for at vi kan
komme ind, projektor hvis taleren skal bruge en,
anouncemail, opdatering af kalender, lokaler hvis det
er et medlemsmøde, skaffe et kort til web, skal man
selv have mad med? Etc etc etc.

Fint nok at have skaffet et par talere, god
indsats. Men kan vi stole på at logistikken omkring
arrangementerne, annonceringen, teknisk udstyr, alt
andet også er i orden?

Nej. Det er de samme der må på den hver gang.

Der skal være en mødeansvarlig for hvert møde, der
tænker på tingene i forvejen.

Var det ikke dig, Claus, der ville have været
mødearrangør af NBI møderne?

Hvem tror du, det er kommet til at hænge på i praksis?

Det er sg* ikke talere vi mangler. Til mødet den 3. var
det heller ikke talere, men en der gad være ansvarlig
for at skaffe talere, der reelt manglede. Og så var
det Jacob, Martin og jeg der gik i aktion. Især Jacob
og Martin, jeg brokkede mig bare og gjorde opmærksom
på, hvad der var galt... Men vi mangler flere folk at
trække på, når der er så mange møder.

Hvem stiller op hvergang, om man gider eller ej, for at
sørge for at alting klapper? Hvem tager ansvaret, når
det kommer til stykket?

Det er dem, vi gerne ville have et par flere af.

Eller: Halvt så mange møder. Vi er ved at være trætte.

--
Hanne Munkholm sslug@sslug