SV: SV: [MOEDE] Mangel på bidrag til møder

-----Oprindelig meddelelse-----
Fra: sslug@sslug
[mailto:sslug@sslug
vegne af Ole Tange
Sendt: 30. maj 2000 01:14
Til: sslug@sslug
Emne: Re: SV: [MOEDE] Mangel på bidrag til møder

On Mon, 29 May 2000, Tom Madsen wrote:

> Jeg vil gerne komme med et forslag til et møde, det kunne for eksempel
være
> et foredrag om test af software! måske et lidt kedeligt emne for rigtige
> hackere:-) men ikke destomindre et meget aktuelt emne.
>
> Et muligt emne til at afholde selve foredraget, kunne være mig selv da jeg
> tildagligt fungerer som konsulent inden for software test.
>
> Hvad er stemningen for det?

Taler vi da om gennemtestning af et enkelt program eller taler vi om
anmeldelse/demo af en applikation?

Det jeg havde forestillet mig var test teori generelt, hvad bagrunden er for
det og hvordan man planlægger et testforløb, samt div. former for test:
black box, white box, unit test mm.

Jeg ved ikke om vi har tilstrækkeligt mange programmører i SSLUG til at
retfærdiggøre gennemtestning (men om ikke andet så er det et åbentlyst
emne til en DKUUG-aften). Anmeldelse/demo af en applikation ville jeg
synes var fint.

Jeg har ikke noget imod at demo en applikation! men de værktøjer jeg
anvender tildagligt befinder sig på windows platformen, og jeg tror ikke:-)
at det vil falde i god jord at lave sådan en demo;-)

/Ole