Re: [MOEDE] Opfølgning på mødet i mandags.

"E. Sjørlund" <sslug@sslug> writes:

> Og jeg kender ikke noget som helst til wiki. Hvad skulle fordelen være
> frem for at have en nyhedsliste?

Kort sagt så er Wiki en samling websider som læseren kan redigere. Jeg
ser det absolut ikke som en erstatning for nyhedsgrupper (et medie der
står mig nært).

Men Wiki har man alle hypertekstens fordele og man får en samlet tekst
men giver også muligheden om samarbejde som man for eksempel ville
kunne få via nyhedsgrupper.

Vi havde et ret interessant møde om det i Lund for noget tid
siden. Desvære var han ikke lokal, så det ville ikke være lige til at
hente ham til københavn for at gentage foredraget.

Du kan prøve at snuse lidt rundt på <http://susning.nu/> som er det
svenske wiki som foredragsholderen i Lund står bag.

Jeg opfatter Wiki-ideen som noget meget nær Tim Berners-Lees
oprindelige www-tanke.

--
 Peter Makholm     |    I congratulate you. Happy goldfish bowl to you, to
 sslug@sslug |      me, to everyone, and may each of you fry in hell