Re: [MOEDE] Opfølgning på mødet i mandags.

On Mon, Jan 13, 2003 at 09:16:41 +0100, Rune Zimmermann wrote:

> Som sagt er jeg ligelad hvilken teknik der bliver brugt, så hvis et
> php-forum kan gøre det er det jo helt fint..:-)

Det jeg ikke helt fik fat i, er hvad det skulle bruges til.
Et web-forum giver mulighed for at f.eks. registrerede brugere
kan skrive indlæg i tråde, og moderatorer der kan rette/slette alt.

Phorum ( http://phorum.org/ ) er et sådant webforum.
Den kræver noget SQL (evt. mySQL) samt PHP.
Den kan også sættes op til flere forum, så evt andre
lokale grupper kan få deres område.

> God pointe, som vi må tage med i overvejelserne.

Til gengæld er det nemt for "nybegyndere", og hvis mægden af
indlæg er begrænset, så er det til at leve med.

En anden stor ulempe er brugernes manglende udnyttelse af "quotes" selvom
f.eks. Phorum understøtter dette. Det gør det nogen gange svær at
følge med i en tråd når man ikke hved hvad og hvem der svares på.
(man bør opfordre brugerne til at bruge Quote-knappen og slette
 det overflødige)

Phorum har også en lille smart detalje at man kan tillade at brugerne
kan uploade attachments som man bagefter kan linke til i brevet.
(filer, billeder osv)

Jeg er ikke helt klar over hvor megen arbejde der ligger for
moderatorerne/administrator, da der nok manuelt skal flyttes
ting til arkiv, så det ikke fylder.
Men  vi kunne jo installere phorum eller andet tilsvarende
for at prøve det og se hvordan det er at anvende.
(har dog ikke prøvet den sammen med mySQL)

--
mvh Frank Damgaard  |