Re: [MOEDE] Opfølgning på mødet i mandags.

On Mon, 13 Jan 2003, Morten Therkildsen wrote:

> Overlevelsesguide for nybegynderen!
> ===================================
> Det som jeg godt kunne tænke mig, er, at være med til at hjælpe den nye
> linux bruger gennem de værktøjer som man oftes støder på, når man
> skal have sin linuxbox til virke som primært OS.
>
> Det kunne gøres på flere fronter:
> * Ved disse studiemøder
> * Måske kunne man lave en linuxbog, som tog afsnit fra nogle af de andre
> linuxbøger, hvor fokus var på nybegynderen.

jeg vil meget gerne støtte et sådant initiativ.

> * Samle materiale (links?) sammen som i forvejen findes på nettet, og
> dermed lave en "begynderbog".

Cool!!

http://www.sslug.dk/artikler/begyndertips ??

> * På sslug.uddannelse er der de sidste dage talt om kurser. Måske kunne
> man lave små, korte introduktionskurser for nybegynderen i forbindelse med
> disse studiemøder(?)

God ide!!

Fra et admin-mæssigt synspunkt tøver vi med wiki fordi
koden til dette er ret umoden (læs; under aktiv
udvikling) og ingen har godt styr på om det
netværksmæssigt er forsvarligt. Hvis nogen ved mere er
jeg meget interesseret.

Men jeg kan ikke se noget problem i at I
login på tyge.sslug.dk og komme
i gang med at lave html eller lign. Bare udtænk hvad og
hvem som gerne vil lege og så skriv til
<sslug@sslug> - I skal dog installere SSH
http://www.sslug.dk/linuxbog/sikkerhed/bog/opsaetning-af-openssh.html
og hoste op med den public key til admin.

Tænk over hvad I gerne vil - så er det op til admin og
levere en god vare til at understøtte dette
(indenfor rimelighdens grænser) :))

http://LinuxForum.dk - Årets bedste Linux og
BSD-DK konference kommer 1. marts 2003 i Symbion.