[Fwd: InstallFestAll]

Hi

Efter aftale med Hans Toft på SNMP mødet gensender jeg dette forslag.

Mvh
Steen Kristensen
--- Begin Message --- <div class="moz-text-flowed" style="font-family: -moz-fixed">Hi

Jeg ved godt at der er holdt mange install fester og der har væert flere seancer med Apache - men det har desværre ikke været muligt for mig at deltage, og ved derfor ej heller hvor meget en sådan aften indeholder.

Problemet for mig er at få det hele til at virke og få gang i nogle spændende applikationer - så jeg kan komme igang med at bruge platformen Linux.

Linux i sig selv er jo ikke interesant (ligesom Windows ikke er) for os som ikke sidder og borer os dybt ned i koden. Os der bare vil bruge nogle applikationer og værktøjer har brug for hjælp til at komme igang.

Mit forlag til en InstallFestAll går ud på at få noget brugbart op at spille sin egen maskine (ikke kun Linux). Mit eget ønske er Linux, Apache, PHP og MySql med diverse administrations værktøjer fx. WebMin, PHPMyAdmin, mm. så det kan testes om det hele virker.

Herefter kunne en anden aften handle om install og en kort intro til færdige applikationer som jeg selv ser som meget spændende fx. PostNuke, InvisionBoard, PHPproject, mm. så man får noget et gå videre med selv.
(herunder at få styr på CHMOD/CHOWN)

For mit vedkommende er københavn det optimale sted for et sådan arrangement.

Lad mig hører om dette falder ind under det ladesiggørlige.

Pft
Mvh
Steen

e-mail: sslug@sslug