Roskilde møde - kort intro til sikkerhed (forslag)

Hej

Jeg har ved flere tilfælde lovet at jeg godt vil holde et fordrag om
sikkerhed på "dummy niveau".

Jeg er nu nået så langt at jeg godt tør binde an med det.

Jeg regner med at det kommer til at indeholde

- kort introduktion til sikkerhed
- sikkerhed kopiering
- brugernavn/kodeord
- intro til kryptering
  - enkelt nøgle systemer
  - doblet nøgle systemer
- virus/antivirus
- firewalls

Altsamme på introduktions niveau.

Det vil ikke specielt være til linux folket, men mere generalt anlagt.

--
Med venlig hilsen
Kurt Frederiken