Re: [MOEDE] SSLUG stand på LinuxForum2003- Frivillige søges.

Mark Gjøl wrote:
Hans Schou wrote:

On Fri, 17 Jan 2003, Mark Gjøl wrote:

Er teknisk kompence nødvændig, eller skal man _kun_ vide noget om sslug?

Hvis du melder dig, så skal jeg gerne hejle dig igennem hvad du skal kunne. Det er SSLUG det handler. Du behøver ikke engang kunne installere Linux, men du skal vide hvilke aktiviteter SSLUG har.

Dette finder jeg problematisk... Jeg har hørt fra en BSD-bruger at at sslug-lejren var extremt amatøragtig fordi de ikke kunne svare på folks spørgsmål, hvorfor folk spurgte ved BSD-skranken i stedet.

BSD-DK-gutterne (undskyld Sidsel!) har langt højere teknik/filosofi forhold end vi har i SSLUG
Det er deres force.

Men klart nok er det også langt sværere at komme med i "det gode selskab". Der er ingen møde- eller misc-lister at ytre sig på.

Et eksempel på spørgsmål og svar:
Q: Hvorfor skriver Linus gratis et program til andre?
A: Det gør han ikke, han skriver det til sig selv.

... Altså ekstremt basal viden om linux' filosofi... Dette afspejler fint de krav SSLUG har til folk der skal holde foredrag :P

Var det en kritik?

For mig set var det en god ide om vi fik nogen i standen der kunne
udbrede sig om linux og de forskellige distributioner...

Og "nogen" kunne være dig.

Ja, men jeg føler ikke at jeg kan repræsentere sslug, da jeg på mange områder er uenig. Dvs. nej.

Hvad er det du er uenig i?

Du deltager da på flere lister. Og så vidt jeg husker er du ikke helt ueffen ud i de tekniske spørgsmål.

Og evt svare på linux-relaterede spørgsmål der ikke havde noget med
sslug at gøre. ... Altså folk der er velbevandrede i linux-verden.

Kan du lide at snakke med folk, så går det nemt. Fortæl om dig selv, og hvis der er mere konkrete spørgsmål, så find en der ved det. Tekniske spørgsmål henvises til mailing-listerne.

Man kan vel for så vidt henvise alle til mailinglisterne, eller diverse linux-sites... Der bør være folk der kan svare på alle relevante spørgsmål til sådan et forum. Ikke bare folk der har fået en 5-minutters uddannelse af dig.

Jo... men hvad er relevant? Opsætning af sendmail med UUCP-transport?

/kristian

--
This is a song of choice!
It's called Mandatory Suicide.