Re: [MOEDE] SSLUG stand på LinuxForum2003- Frivillige søges.

Kristian Vilmann wrote:
BSD-DK-gutterne (undskyld Sidsel!) har langt højere teknik/filosofi forhold end vi har i SSLUG
Det er deres force.

Med det antal af medlemmer sslug har bør vi også kunne stille op med den slags personer...

Men klart nok er det også langt sværere at komme med i "det gode selskab". Der er ingen møde- eller misc-lister at ytre sig på.

Svjv har de da en irc-kanal.... Hvor er vores?

Et eksempel på spørgsmål og svar:
Q: Hvorfor skriver Linus gratis et program til andre?
A: Det gør han ikke, han skriver det til sig selv.

... Altså ekstremt basal viden om linux' filosofi... Dette afspejler fint de krav SSLUG har til folk der skal holde foredrag :P

Var det en kritik?

Ja.

For mig set var det en god ide om vi fik nogen i standen der kunne
udbrede sig om linux og de forskellige distributioner...

Og "nogen" kunne være dig.

Ja, men jeg føler ikke at jeg kan repræsentere sslug, da jeg på mange områder er uenig. Dvs. nej.

Hvad er det du er uenig i?

F.eks at alle skal have muligheden for at holde foredrag uanset kompetence... Jeg ved godt at publikum kan råbe op, men så kan man jo stort set lige så godt læse det på nettet selv... Det giver også mere præcise informationer...

Jeg kan huske at jeg har været uenig i noget (kan dog ikke huske hvad :P), men andre gange har det nok nærmere været at jeg ikke synes at man skal gå så vidt om SSLUG ofte gør... Der bliver ofte set meget sort/hvidt på mange sager...

Du deltager da på flere lister. Og så vidt jeg husker er du ikke helt ueffen ud i de tekniske spørgsmål.

Jeg bruger debian og har ofte kæmpet med obskure problemer på obskurt hardware, hvorfor har har en hvis teknisk kompetence... Ud over det kan jeg godt lide at vide hvad der foregår i min maskine. :)

Man kan vel for så vidt henvise alle til mailinglisterne, eller diverse linux-sites... Der bør være folk der kan svare på alle relevante spørgsmål til sådan et forum. Ikke bare folk der har fået en 5-minutters uddannelse af dig.

Jo... men hvad er relevant? Opsætning af sendmail med UUCP-transport?

Måske... Det er f.eks et spørgsmål jeg ikke ville vide noget om (Iøvrigt bruger jeg ikke engang sendmail ;), men det ville være rart hvis der stod en der gjorde...

--
// Mark Gjøl
Is it better to abide by the rules until they're changed or help speed the change by breaking them?