Re: [MOEDE] SSLUG stand på LinuxForum2003- Frivillige søges.

Peter Makholm wrote:
Mark Gjøl <sslug@sslug> writes:

... Altså ekstremt basal viden om linux' filosofi... Dette
afspejler fint de krav SSLUG har til folk der skal holde foredrag :
Den kritik må du meget gerne uddybe, for jeg kan slet ikke genkende den.

Når folk melder sig til at holde foredrag bliver der ikke stillet -nogen- krav til dem... For publikum kan jo bare supplere... Jeg foretrækker at foredragsholderen har sat sig grundigt ind i stoffet og forberedt sig til foredraget, ikke at en eller anden der kører med KDE fordi det er standard stiller sig op og begynder at pludre om det.

F.eks at alle skal have muligheden for at holde foredrag uanset
kompetence... Jeg ved godt at publikum kan råbe op, men så kan man jo

Det må du også meget gerne uddybe.

Det er den holdning jeg har mødt overalt. Hvis jeg spørger om en person ved noget om det, så bliver det slået hen som at hvis der er noget han ikke ved, så gør publikum det nok. Jeg ville føle at jeg havde spildt min tid, hvis jeg gik til et foredrag, hvor jeg vidste mere om emnet end foredragsholderen.

Vi holder netop aftener med korte foredrag for at få folk der ikke kan
overskue at skulle holde et stort 45-75 minutters foredrag til at sige
noget.

Varigheden har jeg det fint med...

Hvis du har bedre ideer til hvordan vi kan få flere til at holde
foredrag, så er jeg interesseret i at høre dem.

Jeg vil ikke have flere til at holde foredrag! Jeg går ind for kvalitet frem for kvantitet!

De foredrag hvor folk selv melder sig til at holde et foredrag bliver
der mig bekendt ikke skelnet meget til deres ideologiske standpunkt
eller deres tekniske kunnen.

Og dette finder jeg problematisk. Deres ideologiske standpunkt er ligegyldigt, men de bør vide hvad de snakker om.

Når jeg selv opsøger en mulig
foredragsholder er det selvfølgelig ofte en som jeg har en forventning
til at vedkommende har en vis kompetance.

Og det samme har jeg til enhver der føler sig sikker nok til at holde foredrag...

--
// Mark Gjøl
Is it better to abide by the rules until they're changed or help speed the change by breaking them?