Re: [MOEDE] SSLUG stand på LinuxForum2003- Frivillige søges.

On Sat, 18 Jan 2003, Mark Gjøl wrote:

> Peter Makholm wrote:
>
> Det er den holdning jeg har mødt overalt. Hvis jeg spørger om en person
> ved noget om det, så bliver det slået hen som at hvis der er noget han
> ikke ved, så gør publikum det nok. Jeg ville føle at jeg havde spildt
> min tid, hvis jeg gik til et foredrag, hvor jeg vidste mere om emnet end
> foredragsholderen.

Så må folk specificere niveauet lidt på forhånd. Tror du ikke det ville
hjælpe lidt? Niveau og målgruppe.

> Jeg vil ikke have flere til at holde foredrag! Jeg går ind for kvalitet
> frem for kvantitet!

Så må du være selektiv med hvilke møder du går til. Så du kun går til de
foredrag der har høj nok kvalitet.

> Og dette finder jeg problematisk. Deres ideologiske standpunkt er
> ligegyldigt, men de bør vide hvad de snakker om.

> Og det samme har jeg til enhver der føler sig sikker nok til at holde
> foredrag...

Øv. Nu bliver jeg snart nødt til at melde mig ind i en mindre
LUG. Vi kalder det dog stadig "hyggemøder" .

Påstand: Mange gode foredragsholdere er blevet "født" fordi vi i
SSLUG har en kultur, hvor det er fedt hvis man stiller sig op og siger
noget. Selvfølgelig skal man ikke holde foredrag om noget man ikke har
nogen anelse om, og det er det vel heller ikke nogen der har lyst til.

Men det er faktisk ikke altid de klogeste der er bedst til at holde
foredrag som begyndere kan forstå. Sommetider er det nemmere at forholde
sig til hvad der er svært, hvis man selv har været begynder i emnet for
nylig.

Indrømmet: Hvis du selv er ekspert i et enme skal du nok ikke gå til
SSLUG foredrag om det, men i stedet tilbyde at holde et. :-)

--
Hanne Munkholm      -o)
                    /\        http://geekgirl.dk

Der er nok der går og sysler med at sprænge kloden væk
jeg vil ikke ha' skærmydsler og kanoner bag min hæk
mens de andre går og sveder for at gi' hinanden lak
vil jeg pusle med rødbeder, selleri og pastinak.
-- Halfdan Rasmussen