Torsdagens program2.

Ask Holme wrote:

<snip> projektor <snip>

Det er efterhånden standart udstyr til hyggemøder, NBI har adskellige
projektorer som vi låner af, og hvis de ellers har fået lavet den sidder
der en fast i Aud M (det er måneder siden jeg var der og der funkede den
ikke).

Det vil jeg så ikke bekymre mig yderligere om ligenu.

<snip> mødeleder <snip> hvis jeg får en god beskrivelse af hvad dette er kan jeg være det?

Well den møde ansvarlige skal stå for at sende announce mails ud etc. og
tjekke lokaler osv.

Announce mail, jeg er ordblind og at skrive til 6k mennesker er kanske ringe reklame, men trodsalt ladsiggøreligt, at tjekke lokalet er vel en fornuftig ting nu jeg vil holde foredrag der ... hvoromalting er er jeg lidt ulun på "etc." og "osv." (faktisk bævrende xenofobisk angst - hvadnu hvis jeg gør dem forkert?).

Til dem skal vi lige bruge en frivillig ... tak

Jeg chekker lokalet mandag og skriver (til [moede]) et udkast til [announce] også mandag (kanske sent)

Og til dem af jer som vil have lidt mere infor om foredraget er her det detaljerede program:

Intro 2min.
Opgaven 3min.
Linux RedHat værktøj /sbin/fdisk 3 min.
værktøj /sbin/chkconfig 5 min.
værktøj /usr/X11R6/bin/Xconfigurator 2 min.
værktøj /usr/X11R6/bin/xev 1 min.
ændringer /etc/lilo.conf 2 min.
ændringer /etc/re.local 2 min.
ændringer /etc/auto.master 1 min.
ændringer /etc/auto.misc 1 min.
ændringer /etc/x11/XF86config-4 2 min.
ændringer /etc/inittab 3 min.
script 1 /etc/X11/jjs 2 min.
script 2 /etc/X11/client.sh 3 min.
aflåst opstart (gennemgang af dele af ovenforstående) 5 min.
-Pause 15 min.
udpakning og installation af citrix klient 5 min.
(denne kommer som en binære filer og er tar.gz komprimeret,
i kommer til at vide hvad jeg ved om den, nej det er ikke meget)
konfiguration af citrix klienten 10 min.
(foregår grafisk da det er programmets intention, stadig en binær
klump, som har en del konfigurationsmuligheder)
kloningen /bin/dd 5 min.
spørgsmål 10 min.
(hvis vi har tid og lyst en uformel snak om problemer og deres løsning, samt systemets stærke og svage sider)

(hvis det ikke fremgår så lad mig her poienterer at foredraget kommer til at være på middel niveau, altså ikke supervelegnet til begyndere)

<snip>hyggenørdsnak til pøblen<snip>

Ellers så slutter vi vel bare tidligt ?

Hvis der kommer bare 3 andre med erfaringer udi citrix på linux kan de garenteret svarer mig på nogle af de ting jeg bevidst ikke kommer ind på i min gennemgang, og det har kanske også interesse for eventuelle andre tilstædeværende.

Men lad os tage og føle på stemningen i lokalet når den tid kommer.

:) Simon (som også fra tid til anden er kendt for at svarer hurtigere på mailen simonsund at mailme.dk)