Re: [MOEDE] Møde foreslag - nis, automount

On Mon, May 05, 2003 at 11:30:15PM +0200, donald_j_axel wrote:

>    Til Jakob Oestergaard (og andre interesserede)
>
>    Tak for kommentarer. Jeg har læst din RAID HOWTO med stort udbytte i
> forbindelse med, at jeg ville se, hvordan man kan få en postgres database
> til at arbejde med store datamængder, og sikre data ved at have dem på
> fx. hot-swappable hardware RAID-1 eller software RAID på en NFS-mounted
> Linux-disk-server med mange diske.

Det er jeg glad for at høre

>    Det lyder, som om du kender meget til den problematik. Jeg har også
> fundet en Linux-Multi-disk-HOWTO. <http://www.nyx.net/~sgjoen/disk.html>
> Det er et stort emne. Jeg vil sige lidt om det på foredraget d. 13/5,
> men det er svært for mig!

Skriv endeligt, off-list, hvis du har spørgsmål eller jeg kan hjælpe med
noget på anden vis.

>    Men jeg kan altså ikke dy mig for en kommentar:

Det er det vi er her for  ;)

> Man kan efter min ringe mening ikke reducere 1960-75 til noget
> med hash og blomster. Det var en reaktion på løgnene i 1940++.

Jeg tænkte nu mest på MULTICS og de ideer der blev taget med derfra til
UNICS (nu UNIX), da jeg hev de glade 60'ere frem i lyset.

Tanken om at have en stor fler-bruger maskine stående i et datacenter,
og blot lade brugerne have terminaler.

Det var da noget som var fyfy i 90'erne, hvor alle skulle have deres
egen personlige mainframe under bordet.

Hash, blomster og sex derimod, ser ud til at have overlevet 90'erne
uskadt, og de er vist kommet for at blive  :)

:   sslug@sslug   : And I see the elder races,         :
:.........................: putrid forms of man                :
:   Jakob Østergaard      : See him rise and claim the earth,  :
:        OZ9ABN           : his downfall is at hand.           :