Foredrag om jukeboks/PHP/MySQL?

Hej Peter - eller hvem der nu læser dette...

Jeg deltog i hyggemødet i torsdags, hvor Peter Mærsk-Møller fortalte om
video-streaming. Vældig spændende!

På Peter's opfordring om at melde sig på banen som foredragsholder,
tænkte jeg, at jeg da kender en del til mit lille område; at bruge Linux
som jukeboks.

Jeg har siden 1999 udviklet på en webbaseret jukeboks, kaldet JBox (for
jukebox, XBox og Joachim Bondo), kodet i PHP og MySQL (med Apache som
webserver). Jeg bruger den i et trådløst setup hjemme med en laptop
eller PocketPC som klient (Nokia series 60 klient via Bluetooth på vej).

Jeg kan demonstrere systemet og fortælle om min setup derhjemme, hvor al
video/audio-udstyr er gemt af vejen i et skab ude i bryggerset. Jeg
fortæller også meget gerne om selve koden - det er i virkeligheden der
jeg har min styrke. Koden er "smuk som et digt", objektorienteret og
lagdelt, hvilket bl.a. betyder, at det er uhyre nemt at tilføje nye
typer klienter, da det kun er præsentationslaget, der skal skrives. Al
logik og databasestyring ligger i de lavere lag i klasserne.

Så vinklen kunne være kodningen i PHP/MySQL (for viderekommende), men
hvis der er mere interesse for selve lyddelen, kunne foredraget evt.
kombineres med nogle af de øvrige foredrag om lyd, som I har på
"hylden".

Fortæl mig hvad I synes, så skal jeg gerne komme med mere konkret input
til indhold...

Med venlig hilsen
Joachim