Re: [MOEDE] dogme-databaser (was: Postgres-Mangeløse ender

On Thu, 15 May 2003 11:17:35 +0200 (CEST)
Hans Schou <sslug@sslug> wrote:

> Det tror jeg helt klart der er stemning for.
>
> En anden ting som jeg også tror ville være en rigtig god idé er et
> foredrag om grundlæggende databasedesign. Her tænker jeg på entitets
> diagrammer og sådan nogle kedelige ting. Fakta er jo at man senere
> bliver meget ked af det hvis ikke ens data er så konsistente som de
> burde være (græd først, eller græd meget - senere).

Det er en god ide, jeg kan jo prøve at spørge omkring for at se om
der er nogen, som ved noget om det og enten kan fortælle selv eller
hjælpe mig igang.

Jeg har (selvfølgelig) nogle gamle database-design liggende fra tidligere
arbejde, men har mere lyst til at begynde på en frisk. Med eller uden
dogmer!

/Hilsen