Re: [MOEDE] Foredragsforslag

> Jeg har prøvet at samle de foredragsforslag jeg havde
> liggende.  Nedenfor foredragsforslagene kommer der en
> oversigt over de forventede kommende mødetidspunkter og
> -steder.

Jeg vil da gerne lige supplere med et par tilbud:

* Prosper - En LaTeX-klasse til at lave præsentationer der langt hen af
  vejen kan måle sig med PowerP.... - Forventet tid: 30-45 minutter

* MetaPost - Et sprog til at lave grafik i. Ligesom med (La)TeX er der
  en ufattelig styrke i at bruge noget der i virkeligheden er et
  programmeringssprog[1].

(Det skal helst være i den rækkefølge, så får jeg forhåbentlig vis lært
noget mere om prosper inden jeg skal lave flere præsentationer.)

>  * Pointless - et præsentationsprogram til Linux.
>    (Peter Andreasen har tilbut at holde et foredrag, når
>     Pointless er modent nok)

Det kunne være sjovt hvis det kunne blive samme aften som prosper, men
jeg ved ikke om pointless er modent nok.

>  * Forenings-hyggemøde - hvor vil vi hen med SSLUG,
>    vejlederordning, m.m.
>    (Poul-Erik Andreasen har vist tilbudt at grille mad)

Det skulle vist være uden for den normale møderække hvis jeg forstod PEA
ret.

>  * X-programmering med GLADE, Ada og GtkAda.
>    Denne samling værktøjer er tilsammen en tilgang til
>    X-programmering der på samme tid er meget overskuelig og
>    let at gå til, samtidig med at den også rummer
>    mulighederne mere avancerede ting.
>    (Poul-Erik Andreasen har tilbudt at holde et foredrag)

Kan det blive meget snart? (Jeg har en stribe Ada-funktioner/-procedurer
der trænger til en brugerflade. - For resten virkede det storartet med
en subtype.)

> Hvilke af foredragsholderne kan hvor og hvornår?

Jeg foretrækker den danske side af sundet, men Malmø kan gå an.
Bortset fra at jeg ikke vil love noget den 17/7, har jeg på nuværende
tidspunkt ingen præferencer med hensyn til dato.

.Henrik

[1] MetaPost er (som TeX) turingkomplet.

--
"Unix, Perl og Ole har man for at slippe for at gøre
 arbejdet selv."