Hyggemødeforslag (stor forkromet plan :)

Ud fra de foredragsforslag jeg havde tidligere har samlet
sammen og dem der er kommet til i de seneste dage, har jeg
prøvet at også at sætte tider på.

Forslaget er med forbehold for at:

 - jeg ikke har misforstået hvor og hvornår
   foredragsholderne har tid og lyst til at holde foredrag.

 - vi rent faktisk har lokalerne på de tidspunkter jeg er
   gået ud fra.

 - de jeg har sat på som mødeansvarlige rent faktisk har tid
   og lyst til at være mødeansvarlige på de dage.

Skriv venligst her til "sslug.moede", og gør opmærksom på om
mine antagelser holder vand eller ej.  Og (assisterende)
mødeansvarlige må gerne melde sig.  Jeg har prøvet kun at
sætte folk på, jeg er sikker på har tid og lyst til at tage
ansvaret.

--  Maj 2003:

2003-05-29: LTH

 * (endnu ikke noget forslag)

--  Juni 2003:

2003-06-02: Roskilde Handelsskole (mødeansvarlig: Rune Zimmerman)

 * JBox - et webbaseret jukebokssystem.
   (Joachim Bondo)

2003-06-26: LTH

 * (endnu ikke noget forslag)

--  Juli 2003:

2003-07-07: Roskilde Handelsskole (mødeansvarlig: Rune Zimmerman)

 * Traffic shaping - en interessant, men sjældent udnyttet
   funktionalitet i kernens "iproute2"-moduler.
   (Donald J. Axel)

2003-07-08: Symbion (mødeansvarlig: Henrik Christian Grove)

 * X-programmering med GLADE, Ada og GtkAda.
   Denne samling værktøjer er tilsammen en tilgang til
   X-programmering der på samme tid er meget overskuelig og
   let at gå til, samtidig med at den også rummer
   mulighederne mere avancerede ting.
   (Poul-Erik Andreasen)

2003-07-17: NBI (mødeansvarlig: Peter Toft)

 * Dogme-databaser - mere om PostgreSQL.
   (Donald J. Axel)

2003-07-31: LTH

 * (endnu ikke noget forslag)

--  August 2003:

2003-08-04: Roskilde Handelsskole (mødeansvarlig: Rune Zimmerman)

 * Fejlrapportering - om hvordan _du_ kan bidrage til at
   gøre Open Source-programmer bedre.
   (Peter Makholm)

2003-08-12: Symbion (mødeansvarlig: Peter Toft)

 * "kbuild" - en del af 2.5-kernen.
   (Sam Ravnborg)

2003-08-21: NBI (mødeansvarlig: Peter Makholm)

 * Streaming fra hyggemøder - en praktisk introduktion til
   hvordan vi kan sende lyd og levende billeder fra
   hyggemøderne.
   (Gitte Wange)

2003-08-28: LTH

 * (endnu ikke noget forslag)

--  September 2003:

2003-09-01: Roskilde Handelsskole (mødeansvarlig: Rune Zimmerman)

 * nis og automount - om hvordan man sætter nis op.
   (John Kristiansen)

2003-09-09: Symbion (mødeansvarlig: Peter Toft)

 * Prosper - En LaTeX-klasse til at lave præsentationer der
   langt hen af vejen kan måle sig med PowerP....
   Forventet tid: 30-45 minutter
   (Henrik Christian Grove)

 * Pointless - et præsentationsprogram til Linux.
   (Peter Andreasen)

2003-09-18: NBI (mødeansvarlig: Henrik Christian Grove)

 * Lambda-kalkyle - baggrunden for funktionsorienterede
   programmeringssprog.
   (Peter Makholm)

2003-09-25: LTH

 * (endnu ikke noget forslag)

--  Senere:

 * MetaPost - Et sprog til at lave grafik i. Ligesom med (La)TeX er der
   en ufattelig styrke i at bruge noget der i virkeligheden er et
   programmeringssprog[1].
   (Henrik Christian Grove)
   [1] MetaPost er (som TeX) turingkomplet.

 * LTSP-opsætning.
   (Poul-Erik Andreasen)

--  Mangler talere:

 * SSL - specielt om hvordan man får det til at virke sammen
   med Apache (og andre webservere).

 * SSL - specielt om hvordan man får det til at virke sammen
   med Postfix og UWimap (og andre postservere).

--  Udenfor nummer:

 * Forenings-hyggemøde - hvor vil vi hen med SSLUG,
   vejlederordning, m.m.
   (Poul-Erik Andreasen har vist tilbudt at grille mad)

 * Linux-bøgerne - om hvordan arbejdet med »Linux - Friheden
   til ...« foregår og om hvordan man kan bidrage.
   (bør vel holdes af Henrik Christian Grove, Hans Schou,
    Peter Toft eller en af de andre redaktører)

Jacob
--
"A ska uj å nedlægge en dæmon" -- Nordenfjordsk linuxekspert