Re: [MOEDE] dogme-databaser (Lidt OT)

Michael Schmidt <sslug@sslug> writes:

> Er det ikke i direkte strid med god DB-design praksis?

Jo, ganske på samme måde som dogmefilm er i modstrid med de normalt
praktiserede regler for god filmkunst. eXtreme Programming er nok også
i strid med de former for god programmering som jeg har lært. Sådan er
der så meget udvikling der komemr af at gå imod strømmen.

Egentligt sjovt at Dogme næsten har fået modsat sin betydning. Det
betyder egentligt et sæt veletableret regler (doktrin), gerne opsat af
en egentlig autoritet, mens det nu nærmest betyder 'følger regler der
går imod de veletablerede regler'.

Hmmmm, gad vide om der er tilfælde på denne før de danske dogmefilm.

--
 Peter Makholm     |                                              What if:
 sslug@sslug |                Tanenbaum had convinced Linus that his