Næste hyggemøde for begyndere

Makholm, Grove, PEA og jeg biksede en nyt "kånsæpt"
sammen til næste hyggemøde henvendt til dem som har
installeret, men som er begyndere.

"Spørg nørden" eller "Spørg panelet"

4-7 personer med god viden leger panel, og
typen af spørgsmål og emner defineres af publikum
indenfor hvad man kan køre på en Linux-maskine.

Eksempler;
* Jeg vil have en Linux-webserver til Internettet, der
  skal sidde bag min router. Hvilke IP-adresser skal jeg
  bruge, og hvordan tester jeg det? (den havde vi i dag)
* Hvordan finder man nye Debianpakker
* Hvordan fungerer urpmi
* Hvad sker der med kerne 2.6

God ide?

Makholm, ville du være mødeleder og få samlet et panel?

"Jaj er ufejlbarlig" -- Makholm