Re: [MOEDE] Oprop!

I sslug.moede, skrev Jacob Sparre Andersen:
>  Som nogle af jer måske har bemærket, så er kalenderen for
>  tiden usædvanligt tom for planlagte møder.  Jeg sidder for
>  tiden lidt vel langt væk til at jeg kan påtage mig det fulde
>  ansvar for at arrangere et hyggemøde, men hvis der er nogle
>  af jer der har ideer/talere til nogle foredrag og mod på at
>  stå for det praktiske i forbindelse med et hyggemøde, så vil
>  jeg gerne hjælpe til med de ting der kan klares over en
>  internetforbindelse. - Og det er en god lejlighed nu; vores
>  næste hyggemøde skal efter planen være om en uge (tirsdag
>  den 14. september).

Jeg vil foreslå vi holder et om

-----------
"Almindelig brug af Linux, tips og tricks efter behov."

Vi har vel allesammen et eller andet der lige kunne være lidt bedre på
ens Linux maskine, denne gang tager vi den med, skriver en liste på
tavlen om hvad problemerne er og sørger for at "byde" ind hvis vi kan
løse andres problemer. Dette er ikke en installfest og der forventes
ikke at der på forhånd står nogle parat til at kigge på ens maskine når
man kommer.

NBI vil være klart bedst, da det er rart at have en internetforbindelse.

Dette bliver lidt BOF-agtigt, dog med hardware involveret, hvis folk tør
tage det med.

(Måske skal vi have en form for tilmelding for dem der slæber
"stationære computere med" da vi ellers risikerer at blive overløbet)

------------

Også lader det til at vi har tabt vores taler på IP-telefoni området,
der vil jeg også forslå at vi holder en BOF hvor vi kan tale om
erfaringer med IP-telefoni. Dette kan omhandle: SIP, H323, soft-phones,
VoIP-adaptere, SER, Asterisk, QoS mht. VoIP og meget mere.

Jeg tror der er mange af os der har kastet sig ud i "Musimi" eller
lignende setups for tiden og det kunne være hyggeligt med en
"erfaringsudveksling"-session.

Hvorfor syntes jeg at BOF-konceptet er "godt"...

* Vi har problemer med at skaffe nok talere.
* Vi ved allesammen lidt om meget, men ikke nok om lidt, til at vi syntes
  at kunne holde et foredrag om det.

Jesper

--
./Jesper Krogh, sslug@sslug