Re: [MOEDE] Oprop!

Jesper Krogh <sslug@sslug> writes:

> -----------
> "Almindelig brug af Linux, tips og tricks efter behov."
>
> Vi har vel allesammen et eller andet der lige kunne være lidt bedre på
> ens Linux maskine, denne gang tager vi den med, skriver en liste på
> tavlen om hvad problemerne er og sørger for at "byde" ind hvis vi kan
> løse andres problemer.

Det lyder som et udmærket koncept, men også som noget der kræver
koordinering på aftenen.

> Dette er ikke en installfest og der forventes
> ikke at der på forhånd står nogle parat til at kigge på ens maskine når
> man kommer.

Det skal stå meget tydeligt i indkaldelsen at folk ikke må forvente det.

Det bør nok også præcises at folk skal være indstillede på at hjælpe
andre indtil der er nogen der gider kigge på deres problem.

> NBI vil være klart bedst, da det er rart at have en internetforbindelse.

Kristian siger jo at det ikke er noget problem i Symbion længere.

> Dette bliver lidt BOF-agtigt, dog med hardware involveret, hvis folk tør
> tage det med.
>
> (Måske skal vi have en form for tilmelding for dem der slæber
> "stationære computere med" da vi ellers risikerer at blive overløbet)

Absolut, men det er vist bare et spørgsmål om at prikke lidt til Hans.

Hvis du vil tage dig af resten af de praktiske opgaver og sørge for at
der er en (evt. dig selv) der sørger for at der er nogen der forsøger at
koordinere det hele lidt på selve aftenen, skal jeg gerne prøve at lokke
Björn til at skaffe os strøm og net, både i auditoriet og helst også i
mødelokalet ved siden af. (Jeg taler om at torsdag i næste uge. - Det
efterlader os stadig med et uplanlagt tirsdagsmøde, men på NBI ved jeg
hvordan vi kan få strøm og netstik i passende mængder, så det er lidt
lettere at nå at planlægge).

> Også lader det til at vi har tabt vores taler på IP-telefoni området,
> der vil jeg også forslå at vi holder en BOF hvor vi kan tale om
> erfaringer med IP-telefoni. Dette kan omhandle: SIP, H323, soft-phones,
> VoIP-adaptere, SER, Asterisk, QoS mht. VoIP og meget mere.
>
> Jeg tror der er mange af os der har kastet sig ud i "Musimi" eller
> lignende setups for tiden og det kunne være hyggeligt med en
> "erfaringsudveksling"-session.

Jeg har godt nok ikke selv leget med det endnu, men det vil da heller
ikke være så ringe. Er det noget der kunne gennemføres i næste uge? Og
er der en der har lyst til at forsøge sig som BOF-mødeansvarlig?

> * Vi har problemer med at skaffe nok talere.

Faktisk er det nemmere at skaffe talere end folk der gider arrangere
møder, se bare på de reaktioner der har været på Sparres oprop:
- Kristian Vilmann har tilbudt at vise noget VMware
- Kim Guldberg har tilbudt "Hacking for administratore"
- Dig og Ivar er kommet med forslag

... og jeg er den eneste der har talt om konkret planlægning

> * Vi ved allesammen lidt om meget, men ikke nok om lidt, til at vi syntes
>   at kunne holde et foredrag om det.

Det er helt sikkert rigtigt.

.Henrik

--
Det er selvfølgelig altid lettere at få sparre til at lave noget
(fornuftigt) end at sætte sin arbejdsmaskine korrekt op.