Mødeforslag: "Hvorfor gør videt?"

Midt i al snakken igår, så bliver man konfronteret med at en har oplevet
at Mozilla er forsvundet fra menu'en i Mandrake "af sig selv" og en
anden har tabt X-konfigurationen "af sig selv".

Så siger jeg .. at "af sig selv" kan ikke passe, det kan jo godt være at
folk ikke synes de har gjort noget, men der er normalt ikke meget der
sker "af sig selv" i en computer. Hvorefter man ender med at få en
udtalelse som: ".. hvis i virkeligt mener, at det her Linux skal slå
Microsoft, så... "

Men mener vi det?

Det er også sjovt, for jeg betragter mig ikke som en "sælger" af Linux
overfor en "køber" af Linux, men det er klart den fornemmelse jeg sidder
med i kroppen når en sådan udtalelse kommer.

Så hvad er vores individuelle grunde til at vi syntes Linux er "sjovt"
og at vi har valgt det som vores operativsystem?

Og hvad er egentligt grunden til at vi syntes det er sjovt at holde
møder om noget så "ligegyldigt" som et operativsystem?

Hvis dette skal blive til noget, så skal vi have 2-3 talere der har lyst
til at byde ind og tale lidt tid.. måske 20-30 minutter om deres syn på
Linux.

Det kunne være en der ser på Linux med meget "tekniske" øjne?
Og en der ser på Linux med "politiske" øjne?
... fyld selv en ind her...

Nå, det var bare en ide, hvis der ikke er nogle der har lyst til at
"byde ind" som taler, så bliver det ikke til noget.

Jeg kan godt fortælle lidt om min egen historie bag Linux, hvorfor jeg
bruger det idag osv.

--
./Jesper Krogh, sslug@sslug
Jabber ID: sslug@sslug