Re: [MOEDE] Mødeforslag

On Tue, Sep 21, 2004 at 09:47:17AM +0200, Henrik Christian Grove wrote:

> Der er vist så meget styr på det, at vi bare selv skal sørge for switche
> (el. hubs hvis det er hvad vi kan skaffe) så vi ikke er begrænset af
> antallet af stik i væggen. (Så har jeg ikke indregnet det trådløse
> netværk, men som jeg husker forholdene i Symbion er der så få netstik i
> væggen at vi ikke kan satse på at dem der ikke kan få et, kan klare sig
> trådløst).
>
> Der er et par stikdåser, men om det betyder at der er nok stik er jeg
> lidt usikker på. Kan vi ikke få nogle af de gamle der har arrangeret
> install-fester i Symbion på banen?

Jeg mener altså at forbindelsen ud er langsom både på DKUUGs
net og Symbions trådløse. I størrelseordenen 2 Mbit/s, hvor
NBI har ca 100 Mbit/s ud. Hvis man laver det i Symbion vil jeg foreslå
at man sætter at lokalt apt-spejl op, fx på en bærbar, som man har med.
10 Mbit/s hubs/switche er IMHO også for langsomt. Det skal mindst være
100 Mbit/s. (det går altså 10 gange hurtigere!)

Min erfaring med Symbions trådløse net er at det er ustabilt.
Så vi skal nok bruge enten DKUUGs trådløse eller DKUUGs faste net.

Hilsen
keld