Re: [MOEDE] Mødeforslag

Jesper Krogh wrote:
I sslug.moede, skrev Keld Jørn Simonsen:

Jeg mener altså at forbindelsen ud er langsom både på DKUUGs
net og Symbions trådløse. I størrelseordenen 2 Mbit/s, hvor NBI har ca 100 Mbit/s ud. Hvis man laver det i Symbion vil jeg foreslå
at man sætter at lokalt apt-spejl op, fx på en bærbar, som man har med.
10 Mbit/s hubs/switche er IMHO også for langsomt. Det skal mindst være
100 Mbit/s. (det går altså 10 gange hurtigere!)

Ja. 10 x 10 = 100 :)

Men hvis du installerer 4 klienter fra en normal bærbar med apt-spejl når du aldrig op på 100 Mbit. Den bærbare kan slet ikke følge med.

Gør det nu ordentligt!

Min erfaring med Symbions trådløse net er at det er ustabilt.
Så vi skal nok bruge enten DKUUGs trådløse eller DKUUGs faste net.

Symbions faste net virker fint. Jeg har installeret masser af maskiner derfra. Hvis nogen ikke kan få det til at fundere må det stå for egen regning. Og hvis nogen oplever fejl på det, så sørg for at rapportere det til Hanne hos DKUUG, så der kan blive gjort noget ved fejlen. Den retter nok ikke sig selv.

Og under alle omstændigheder ville jeg aldrig tage noget som helst trådløst for givet.

Jeg er ligeglad hvor det ender med at blive afholdt, men Symbions faste net virker som regel ganske fint, så jeg synes det er ufint at sige andet.

/kristian