Re: [MOEDE] Mødeforslag

Keld Jørn Simonsen wrote:
On Tue, Sep 21, 2004 at 01:11:38PM +0200, Kristian Vilmann wrote:

Jesper Krogh wrote:

I sslug.moede, skrev Keld Jørn Simonsen:

Jeg mener altså at forbindelsen ud er langsom både på DKUUGs
net og Symbions trådløse. I størrelseordenen 2 Mbit/s, hvor NBI har ca 100 Mbit/s ud. Hvis man laver det i Symbion vil jeg foreslå
at man sætter at lokalt apt-spejl op, fx på en bærbar, som man har med.
10 Mbit/s hubs/switche er IMHO også for langsomt. Det skal mindst være
100 Mbit/s. (det går altså 10 gange hurtigere!)

Ja. 10 x 10 = 100 :)

Men hvis du installerer 4 klienter fra en normal bærbar med apt-spejl når du aldrig op på 100 Mbit. Den bærbare kan slet ikke følge med.

Hvorfor ikke det? Jeg har da som regel ca 90 Mbit/s ved filoverførsler
på mit lokalnet mellem min bærbare og min stationære. Og min bærbare er
den hurtigste! 90 Mbit er langt mere end 2 Mbit....

Skal jeg lægge din klaptop ned med et par klienter?

Hvis det er serveren der er et problem, så må vi jo finde en.

Min erfaring med Symbions trådløse net er at det er ustabilt.
Så vi skal nok bruge enten DKUUGs trådløse eller DKUUGs faste net.

Symbions faste net virker fint. Jeg har installeret masser af maskiner derfra. Hvis nogen ikke kan få det til at fundere må det stå for egen regning. Og hvis nogen oplever fejl på det, så sørg for at rapportere det til Hanne hos DKUUG, så der kan blive gjort noget ved fejlen. Den retter nok ikke sig selv.

Ja, det kan være at symbions faste net er stabilt, det er jo også dette som DKUUGs faste net, og DKUUGs trådløse net bruger. Men du får altså ikke meget mere end 2 Mbit/s ud af det.

Det passer ikke. Udenfor arbejdstid har jeg downloadet med mindst 10 Mbit/s.

Jeg garanterer selvfølgelig ikke at det altid fungerer, men de gange jeg har lavet noget i Symbion inden for det seneste års tid, har der ikke været problemer af den art.

Jeg er ligeglad hvor det ender med at blive afholdt, men Symbions faste net virker som regel ganske fint, så jeg synes det er ufint at sige andet.

Jeg skrev ikke om Symbions faste net, men deres trådløse.

Og du vil installere fra et trådløst net? Hvor mange ubekendte har du lyst til at arbejde med?

Anyway, jeg tror at
man stadig skal betale for at få åbnet for Symbions faste net i M4 eller hvor
vi skal være - det er vist kun 300 kr, men alligevel noget der skal
tages vare på.

Nej. Hør nu efter! Det koster ikke noget. Der er DHCP-adresser til fri afbenyttelse.

/kristian