Re: [MOEDE] Kort eller langt foredrag om SQLite

Peter Makholm <sslug@sslug> writes:

> Jeg havde for et stykke tid siden brug for noget der var mere
> advanceret end BerkeleyDB (key => value) men jeg gad ikke sætte en
> databaseserver op. Løsningen hed SQLite.

Der har her og der været nogen der har sagt at de gerne ville høre det
brede foredrag. Så skal vi sætte det på programmet den 14. december og
så kunne vi vist høre om vserver til Symbion-mødet i oktober?

Titel: Midlertidigt lager for scripts - fra flade tekstfiler til SQLite
Tid og sted: Symbion, 14. december
Abstract:

  Jeg har ofte brug for at gemme information mellem forskellige
  scripts, enten for at dele information mellem scripts eller også for
  at have en maskinlæsbar log over hvad scriptet har lavet.

  Behovet strækker sig fra at kunne gemme nogle få hundrede linje
  kommaseparerede linjer over nogle tusinde (key,value)-par til at
  have brug for en egentlig database. Fælles er dog at et varigt
  lager, med adgangskontrol og en klient/server-struktur er voldsomt
  overkill.

  I foredraget vil jeg komme ind på fordele og ulemper vil forskellige
  niveauer af løsninger. Jeg vil primært tage udgangspunkt i eksempler
  skrevet i perl, men erfaringer burde umidelbart kunne overføres til
  python, ruby og andre lignende sprog. Måske vil der endda snige sig
  et C-eksempel ind...

--
 Peter Makholm     |      There are 10 kinds of people. Those who count in
 sslug@sslug |                            binary and those who don't