Printer Tips

Attn: Jesper Krogh

Hej Jesper,

Tillad mig, at spørge om jeg kan få lidt hjælp til, at få min printer til, at
køre. Jeg er desværre ikke så kendt med Linux endnu, og alderen
betyder også en del.
Jeg har følgende: Suse Linux 9.1 med alle opdateringer efter installation.
Printer er: CANON i560.  en Winprinter, der har kørt med Linux.

Jeg har et Driver program, der hedder TurboPrint, der har været installeret,
men af een eller anden grund, sandsynligvis en fejlindtastning af
konfigurations køen (queues) stoppede udskrifterne.

Problemet er at få den rigtige kø indskrevet i kombinationen printer/Linux
driver.

I vinduet Queue Name and spooler settings vises efter indtastning af:
Restart detection  og Configure:

Name  for printing:

Canon_i560

Description of Printer:

Canon i560

Location of Printer:

USB Printer on //Canon/i560

Print Test fungerer ikke, selv om der står 'test' i orange og yderligere nogle
ord i orange, som jeg har set skrvet i grønt (med grønt har det virket)

Er det muligt, at du kan give mig de rette ord (oplysninger), at sætte ind
når CUPS device skal anvendes?  Eller anden form for hjælp til, at få det til
at køre?

På forhånd tak

Johannes Lomholt

sslug@sslug