Re: [MOEDE] GIMP-foredrag i Sandkassen

Michael Rasmussen skrev:

> Jeg havde ikke opfattelsen af, at John havde tidsmæssige præferencer,
> men mere efterlyste god kompression/kvalitet.

Det har du ret i.
Tak for alle bidrag - Tråden må være afsluttet nu ;-)

Jeg har eksperimenteret lidt med XVidCap og komprimeret på livet løs med
Avidemux.

Efter talløse forsøg er mit valg af indstillinger i Avidemux blevet til...
Video: MPEG-4 AVC (x264)
       Configuration: Two-Pass - Video Size
       Motion Estimation: Partition Desision: 5-High (Default)
       Sample Aspect Ratio : As Input
Audio: MP3 (Lame)
       Configure Channel Mode: Mono

Resten som standard

Format:AVI

Det ser ud til, at filmene kan ses uanset styresystem - i hvert fald med
VLC - så det opfylder umiddelbart mine egne krav til tilgængelighed,
størrelse og kvalitet.

Igen - mange tak for tipsene.

/John