Re: [MOEDE] GIMP-foredrag i Sandkassen

On Sat, 03 May 2008 11:34:27 +0000
Keld Jørn Simonsen <sslug@sslug> wrote:

> Hmm, så er det nærmest ubrugeligt for mig. Jeg skal konvertere mange
> videofiler, og det gider jeg næsten ikke gøre i en GUI. Kan der ikke
> laves noget på en kommandolinje?

Kør med option --nogui.

Et tip: Kør den med gui først fra en terminal. Sæt indstillinger som du
ønsker dem i gui, og udfør jobbet på en fil. Hvis du har startet
avidemux fra en terminal, vil du i terminalen se, hvilke options og
parametre jobbet sender til back-end. Du skal så blot kopiere options
og parametre til en script og sætte avidemux til at køre med options
--nogui, hvorved du har et script, der også opfylder dine krav.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen