Re: [NOVICE] Virus

On Sat, 1 Jul 2000 13:35:35 +0200, Frank Damgaard <sslug@sslug>
wrote:

>Det sidste punkt bør differentieres i kald af passende "viewer"
>eller at auto-afvikle tilsendte programmer/word-scripts etc.
>
>For et auto-kald af "xv mit-billed.png" er næppe et problem,
>men auto-kald af "bash  mit-script.sh" vil være et problem :(

Faktisk kørte ILOVEYOU helt uden nogen form for autokald.

Modtagerne skulle, efter at have åbnet mailen, selv afvikle den
vedhæftede fil. Der var på et tidspunkt rygter i omløb om det modsatte
(jeg har desværre selv været med til at udbrede dem), men de er blevet
manet i jorden.

Så på en måde kan man sige, at den gnus-virus, som blev omtalt
andetsteds i tråden, er farligere, eftersom den baserer sig på
halvautomatisk afvikling.

--
Allan Olesen, Lunderskov
Postet fra Agent - den bedste newsreader til Linux.