Re: [NOVICE] Virus

On Sat, Jul 01, 2000 at 18:00:48 +0200, Bjarke Bruun wrote:

> Er det ... der er mange ting der snakker med det du siger - bla. tid og
> penge - hvad skal man gøre hvis man modtager massere af vedhæftede
> dokumenter på sit arbejde og hele tiden skal gemme vedhæftningen på
> disken (og hvor) så finde det program der skal bruges for at åbne det og
> så finde det og derefter gemme det igen (ikke noget nyt i det) finde sit
> mail program finde mailen og replyen på den (hvis det ikke er for
> automatisk i.flg. din mening) finde filen og vedhæfte den og senden den
> igen.

Nu skrev jeg "....ikke udføre programmer".
Her mente jeg jo de modtagne programmer, ikke data.

Uskadelige filformater som starter en passende viewer som allerede er
installeret er der jo ikke noget problem med.
Her er det jo ok at klikke filen, da et lokalt installeret program
startes for at vise denne.

Problemet kommer når man kan udføre .exe, .vbs, shell, .doc, og andre
udførbare programmer der har for mange rettigheder.

I så fald er det bedst at der er lidt bøvlet med denne ".exe" fil,
så man er klar over det. At den kan skjules som en billedfil
som man kan klikke på og så viser det sig at være en .exe er jo
slet ikke godt :(