Re: [NOVICE] Virus

On Sat, 1 Jul 2000 16:52:33 +0200, Frank Damgaard <sslug@sslug>
wrote:

>Om man skjuler  en .exe fil som billede-ikon som man klikker på

Det gjorde man ikke i tilfældet ILOVEYOU. Den blev vist med ikonet for
et vbs-script, og filendelsen var også .vbs. Alligevel kørte folk den.

>eller den auto-startes er omtrent lige slemt.
>Det bedste er hvis man ikke kan udføre programmer overhovedet fra
>sit mail-program.

Hvis Linux bliver udbredt, vil pøbelen kræve det, så de kan sende små
sjove programmer til hinanden og køre dem direkte fra mail-programmet.
Jeg er forfærdet over at se, hvor mange tilsendte .exe-filer, folk
uden videre kører på min arbejdsplads (hvor man ellers på andre
områder har et hysterisk forhold til edb-sikkerhed).

--
Allan Olesen, Lunderskov
Postet fra Agent - den bedste newsreader til Linux.