Re: [NOVICE] Virus (Kom vidst til at trykke på "send" for tidligt.)

Allan Olesen wrote:

> Hvis Linux bliver udbredt, vil pøbelen kræve det, så de kan sende små
> sjove programmer til hinanden og køre dem direkte fra mail-programmet.
> Jeg er forfærdet over at se, hvor mange tilsendte .exe-filer, folk
> uden videre kører på min arbejdsplads (hvor man ellers på andre
> områder har et hysterisk forhold til edb-sikkerhed).

Det er jo stadigvæk et problem folk har, og ikke
operativsystemet/programmet/whatever. Kan vi ikke recompilere dem? :-)

Selvfølgelig vil folk trække problemerne med sig... Så må *man* bare
bruge programmer som ikke understøtter det.. Der er ikke noget at gøre
ved folks dumhed andet end at gøre dem opmærksomme på det og ansætte
nogle folk der bare har lidt forstand på det i firmaet man nu arbejder i
til at forklare folk at sådan foregår det ikke. *Eller* være en ond BOFH
og fjerne alle deres rettigheder til at skade andre end dem selv!
*gnæk!*

(BOFH: http://members.iinet.net.au/~bofh/)

--
-Simon (sslug@sslug) - http://localghost.net/

The idea is to die young as late as possible.
		-- Ashley Montagu