Re: [NOVICE] Virus

On Sun, 2 Jul 2000 10:38:45 +0200, Frank Damgaard <sslug@sslug>
wrote:

>Jo, den laver jo kun skade på de filer som brugeren har rettigheder til.
>(undtagen brugeren er rigtigt dum og kører som root....)

Prøv at læse tilbage i tråden.

Pointen er igen, igen, igen, igen, igen, at ILOVEYOU ødelagde
brugerdata. Almindelige brugere har altså adgang til en pæn portion
brugerdata - ellers kan de jo ikke lave noget.

Argumentet med, at bruger A ikke har adgang til bruger B's data er
heller ikke ret meget værd i forbindelse med ILOVEYOU. Den angreb
først og fremmest erhvervslivet, hvor man jo som regel man har
brugerdata liggende på fælles netværksservere, hvor der _er_ styr på,
hvor mange personlige og fælles data, hver enkelt skal have adgang
til. Her er der overhovedet ikke nogen forskel på, om klienterne kører
Linux eller Windows.

--
Allan Olesen, Lunderskov
Postet fra Agent - den bedste newsreader til Linux.