Re: [NOVICE] Virus

Allan Olesen wrote:

> Prøv at læse tilbage i tråden.
>
> Pointen er igen, igen, igen, igen, igen, at ILOVEYOU ødelagde
> brugerdata. Almindelige brugere har altså adgang til en pæn portion
> brugerdata - ellers kan de jo ikke lave noget.
>
> Argumentet med, at bruger A ikke har adgang til bruger B's data er
> heller ikke ret meget værd i forbindelse med ILOVEYOU.

A modtager ILOVEYOU, åbner den af uvidenhed så den videresender sig selv
til B og C. De modtager den og åbner den, hvorefter de hver videresender
den til de to andre. Derfor bliver mailserverne overbelastet og på eet
eller andet tidspunkt dukker der en person på de adressebøger A, B, C
osv. ejer, som får lyst til at advare alle om at de ikke skal åbne vira.

Så går der et par år, hvorefter der kommer en ny virus ved navn 'asdf'
og folk hopper på den igen...

...øv...

--
-Simon (sslug@sslug) - http://localghost.net/

The idea is to die young as late as possible.
		-- Ashley Montagu