Re: [NOVICE] ISDN i Linux igen?

Hej

Nu var det jeg spekulerede på om det er muligt at se hvilke AT-kommandoer
der bliver sendt til modemet i Windows for så kunne man jo måske se hvordan
windows gør det

Altså lidt Ala kppp's Debug window

Jeg har prøvet i Windows med Hyperterminal, jeg skrev
ATDT104938833883
og fik følgende svar
59                                (Jeg har læst i manualen til Diva'en at
dette betyder "CARRIER 64000 CONNECT 64000"
~}(}!¦'~

Men jeg leder efter noget så jeg kan se kommunikationen mellem min computer
og Eicon Diva T/A ISDN Modemet

Når jeg så skriver AT&V får jeg følgende:

CURRENT PROFILE:
 !B0=2 !B1=
 !C1=2 !N1=97566402 !N3=
 !N2=97566402 !N4= !N5= !N6= !A16
 !E0=256 !E1=260 !E2=E !E3=7 !E4=15 !E5=3 !E6=30 !E7=1440
 !V0=1 !V1=19200 !V2=8 !V3=0 !V4=1 !V5=1 !L0 !O0 !T1=1 !T2=1
 !X1=0 !X2= !X3= !X4= !X5=2
 !X56=254
 !X6=7 !X7=128 !X8=256
 !X9=21 !X10=5 !X11=70 !X12=40 !X13=5 !X14=70 !X15=40 !X16=0 !X17=1000

 %A2=95 %A95=E
 %M1=255 %M2=255 %M3= %M4=
 %P5=0 %P6=60 %P7=60 %P8=1
 &C1 &D2 &K3 &L0 &S0 &Y0
 *B1=0 *B2=0 *C1 *D1=1 *D2=1 *E1=3 *E2=3
 *F0 *P10 *R1=0 *R2=0 *S
 *W1=1 *W2=1
 E0 Q0 V0 W2 X4
 S0=0 S2=43 S3=13 S4=10 S5=8 S25=0 S100=2

Det er for mig rimelig kryptisk, det skal lige siges at jeg også fik STORED
PROFILE 0, 1 & 2 men jeg regner
ikke med at det er relevant i denne sammenhæng.

Og nej der kommer ikke noget CONNECT der kommer de mærkelige tegn.

Det er den DIVA der fulgte med til TeleDK's ISDN "gør det selv" pakke med
Firmware 2.20 International installeret

Jeg har sat Minicom til at køre 115200 Bps

/Anders Nielsen [Mr^Algo]
sslug@sslug

"Frank Damgaard" <sslug@sslug> wrote in message
On Sun, Jul 02, 2000 at 13:28:25 -0700, Anders Nielsen wrote:

> Jo jeg har prøvet at lave en profil i Diva'en som angivet i artiklen på
> www.sslug.dk
>
> Men jeg får ikke en CONNECT jeg får kun disse mærkelig tegn ~!?~# (eller
> noget lign.)

Dvs. efter ATDTnnnnn så kommer der ikke noget "CONNECT" ?

Kan du se om AT&V eller lignende der lister opsætning af modemet
har noget specielt mht. svar koder ?

Er den en special-version af Eicon Diva ?

Kan det tænkes at du køre med forkert hastighed i minicom så den
skifter hastighed når du får forbindelse ?