Re: [NOVICE] ISDN i Linux igen?

On Sun, Jul 02, 2000 at 19:49:31 -0700, Anders Nielsen wrote:

> Nu var det jeg spekulerede på om det er muligt at se hvilke AT-kommandoer
> der bliver sendt til modemet i Windows for så kunne man jo måske se hvordan
> windows gør det
>
> Altså lidt Ala kppp's Debug window
>
> Jeg har prøvet i Windows med Hyperterminal, jeg skrev
> ATDT104938833883
> og fik følgende svar
> 59                                (Jeg har læst i manualen til Diva'en at
> dette betyder "CARRIER 64000 CONNECT 64000"

> ~}(}!¦'~
************ =>  dette er nok starten på PPP protokol

Ja men det er fordi windows anvender talkoder og ikke tekst svar.
Windows kan nemlig ikke tyde "CARRIER 64000 CONNECT 64000"
men godt nok "59". :))
Det er dog en opsætning/initialisering som skal ændres så man
får "tekstsvar"

> Når jeg så skriver AT&V får jeg følgende:
>
> CURRENT PROFILE:
>  !B0=2 !B1=
>  !C1=2 !N1=97566402 !N3=

På CD'en der fulgte med er der en beskrivelse af kommandoerne. (PDF fil)

Det plejer at være ATV1 der giver tekstsvar
ATX4, og  ATW1 eller ATW2 vil være passende for CONNECT message indhold.

>  !N2=97566402 !N4= !N5= !N6= !A16
>  !E0=256 !E1=260 !E2=E !E3=7 !E4=15 !E5=3 !E6=30 !E7=1440
>  !V0=1 !V1=19200 !V2=8 !V3=0 !V4=1 !V5=1 !L0 !O0 !T1=1 !T2=1
>  !X1=0 !X2= !X3= !X4= !X5=2
>  !X56=254
>  !X6=7 !X7=128 !X8=256
>  !X9=21 !X10=5 !X11=70 !X12=40 !X13=5 !X14=70 !X15=40 !X16=0 !X17=1000

> [...]
         ^^
         **

>  S0=0 S2=43 S3=13 S4=10 S5=8 S25=0 S100=2

> Det er for mig rimelig kryptisk, det skal lige siges at jeg også fik STORED
> PROFILE 0, 1 & 2 men jeg regner
> ikke med at det er relevant i denne sammenhæng.
>
> Og nej der kommer ikke noget CONNECT der kommer de mærkelige tegn.

Selfvølgelig, da du har ATV0.

> Det er den DIVA der fulgte med til TeleDK's ISDN "gør det selv" pakke med
> Firmware 2.20 International installeret
>
> Jeg har sat Minicom til at køre 115200 Bps

Det vil sige efter en firmware-reset så er standard talkoder som svar,
dvs ATV0 ?
Det ser ud til at Divaen så nu er noget anderledes end andre modemer.

Husk at hvis man anvender det windows program der følger med Diva
så kan den måske ændre opsætningerne.